STRATEGIE.

The art of thinking

Een contentvraagstuk is vergelijkbaar met het maken van een reis. Als je een reis gaat maken is een goede voorbereiding essentieel. Voor content geldt deze goede voorbereiding ook. Het succes van content begint met een sterke strategie. Het is het moment van bezinning waarin je nagaat wat je wilt bereiken. Bij een reis denk je aan bestemmingen, talen leren of mensen leren kennen. In de strategie ligt de focus op boodschapstrategie, beloftes, doelgroepen en kanalen.

Het begin kan lastig zijn als je zelf wilt bouwen aan het naar buiten brengen van je verhaal. Toch is het heel waardevol om hiermee aan de slag te gaan. Hoe weten mensen anders van je bestaan of het bestaan van je product of dienst af? Daarnaast geeft een strategie ook voor jezelf inzichten en helpt je bij het maken van keuzes en aanbrengen van focus.

Wonderlust helpt bij het opzetten van een gedegen contentstrategie. Een reis zonder paspoort en ticket is immers ook geen reis. Op basis van jouw input doen wij onderzoek en stellen een strategie op met onderdelen als:

  • Het bepalen van een doelgroep en contentdoelstellingen
  • Belofte en boodschap formulering
  • Communicatiemiddelen en kanalen bepalen
  • Planning
  • Budget indicatie
  • Tussentijdse evaluatie

Met dit document in handen ben je goed voorbereid om door te gaan met het uitwerken van het contentvraagstuk. Je strategie bepaalt de richting en geeft je handvatten voor de verdere uitvoer, het ontwikkelen van een concept. Dit concept is de start van je reis de wijde wereld in.