WONDERLUST.

Where the magic happens

Wonderlust is het verlangen om in een constante staat van verwondering te zijn. Klaar

“Na een Colombiaanse koffie ben ik in een 4×4 Jeep gekropen richting Valle de Cocora. Wow! Overal waar ik kon kijken knalgroene glooiende heuvels, metershoge palmbomen en verder helemaal niets. Ik had gehoord dat dit een must see was, maar nu ik hier middenin sta is het nog adembenemender dan ik had verwacht.”

Gegrepen door het moment

Iedereen die weleens op reis is geweest kent het gevoel. Ergens voor het eerst komen en gepakt worden door het moment. Het lijkt wel of alles op dat moment klopt: de setting, het geluid, het gevoel en het feit dat je erbij bent. Het gevoel kan je overvallen en verbazen. Precies dat gevoel proberen we te pakken bij Wonderlust. En dat vertalen we door naar krachtige communicatie. Communicatie wordt hierbij niet alleen het ontwikkelen van uitingen, maar je wordt meegenomen op een wereldreis. Je zintuigen worden geprikkeld, je emotie wordt getriggerd. Beleving maakt dat je herinneringen bouwt. En herinneringen neem je voor altijd met je mee.

Van plannen maken naar herinneringen vastleggen

Het mooie van herinneringen is dat je ze kunt doorvertellen. Verhalen vertellen is al een eeuwenoud middel om aandacht te vragen van mensen. Je krijgt die aandacht door hen te verrassen en te intrigeren met verhalen over wat je hebt meegemaakt. Denk aan je eigen verhalen over een vakantie, met of zonder bijbehorende foto’s.

Maar niet alleen in de persoonlijke sfeer kun je verhalen vertellen. Juist ook op bedrijfs- en merkniveau is het vertellen van verhalen en mooie manier om mensen aan je te binden. Je kunt het aanpakken van een contentvraagstuk vergelijken met het plannen van een reis. Je hebt je voorbereiding, de reis zelf en de herinneringen erna.

Contentstrategie (het reisplan)

Het plannen van je reis is misschien wel het lastigst. Want, waar wil je naartoe? Wat wil je gaan doen? Hoeveel kost zo’n reis en hoe moet ik mij verstaanbaar maken? Hoewel de voorbereiding lastig kan zijn is het een fundamenteel onderdeel om iets onvergetelijks te kunnen meemaken. De vragen hierboven zijn vergelijkbaar met een communicatievraagstuk. De doelstellingen van je communicatie (waar), je core business (wat), het budget (hoeveel) en dezelfde taal spreken als je doelgroep (wie). Dit is het moment dat je even goed moet nadenken en alles geregeld moet hebben. Want een reis vol verrassingen is spannend, maar ze moeten wel leuk blijven.

>> meer over contentstrategie

Concept (de reis)

Het mooiste deel van de hele reis is natuurlijk de reis zelf. Dit is het moment waar je naartoe hebt gewerkt. Hier kun je jouw dromen waarmaken en nieuwe ontdekkingen doen. Uit je comfortzone treden en je grenzen verleggen of nieuwe ideeën opdoen. Het allerbelangrijkst is dat je de ultieme vrijheid ervaart. Want dat gevoel maakt je reis onvergetelijk en uniek. Door te doen waar je zin in hebt en je eigen verhaal te creëren zet je wanderlust om in wonderlust. Zo gaat dat ook bij de conceptontwikkeling van content. Volledige vrijheid om met ideeën te komen en te ervaren. Je maakt deze reis als het goed is maar één keer, dus haal alles uit je creativiteit.

>> meer over concept

Creatie (het plakboek)

Je kent het misschien nog wel van vroeger, het plakboek. Een boek waarin je alle verzamelde herinneringen kunt bewaren. Foto’s, een tekening die je onderweg maakte of een reisverslag. Een heel overzicht aan herinneringen die wat vertelt over jezelf en over je reis. En een hele mooie manier om anderen te vertellen over jouw avonturen. Je maakt je verhalen hiermee beeldend en levendig en verleid je luisteraars om volgende keer met je mee te gaan op reis. Zo werkt dat precies bij de creatie van content voor je bedrijf. Maak het visueel en vertel je verhaal zodat je anderen kunt inspireren en overtuigen de volgende reis samen met jou te beleven.

>> meer over creatie