CONCEPT.

Create new memories

Het is tijd om op reis te gaan! Het mooiste onderdeel van het reizen is het maken van de reis zelf. Hier heb je de ruimte om op ontdekkingstocht te gaan, avontuurlijk en creatief te zijn. Het is de tijd voor het ontwikkelen van het concept.

Creativiteit uitlokken staat centraal bij de conceptontwikkeling van je content. We gaan namelijk aan de slag met het omzetten van het theoretische strategisch kader naar een aansprekend thema om de uiteindelijk content in te gieten. Het concept is de rode draad van alle content die ontwikkeld wordt. Zie het als een kompas op je reis, zodat je de weg weer terug kunt vinden als je iets te enthousiast wordt in het creëren van content. Want ideeën bedenken is onwijs leuk, maar het sterk merk moet worden herkend.

Het ontwikkelen van een concept is niet in beton gegoten. Het mooie van een creatief concept is dat het juist in het begin nog alle kanten op kan gaan. Vaak helpt het om alle ideeën en dromen op papier te krijgen. Uiteindelijk geeft dit structuur en helpt je kiezen in wat je nu écht wilt delen met de wereld.

De conceptfase bestaat uit een aantal onderdelen:

  • Een creatieve sessie met een klein team waarin alle ideeën op tafel komen
  • Selectie van de twee beste ideeën en een check op haalbaarheid
  • Uitwerking van de ideeën in een visuele conceptpresentatie
  • Een creatieve briefing met daarin de doelstelling en het concept voor de daadwerkelijke content creatie

Na de uitwerking van het concept kunnen we aan de slag met de creatie van content. Dit is de concrete uitwerking van communicatiemiddelen die je kunt delen met de wereld.